SCA ett av världens mest etiska företag

För tredje året i rad har SCA utsetts till ett av världens mest etiska företag av Ethisphere-institutet. Enligt institutet uppmärksammar rankinglistan företag som tar ett steg längre än att formulera budskap om att bedriva affärer på ett ”etiskt sätt” och faktiskt omvandlar de orden till åtgärder.

Av de 3 000 företag runtom i världen som deltog i undersökningen var det bara 100 som kom med i 2010 års ranking. - Det är glädjande att vi för tredje året i rad har kvalificerat oss som ett av världens mest etiska företag. Utmärkelsen är ett erkännande av hur koncernens medarbetare är framgångsrika när det gäller att bedriva vår omfattande verksamhet på ett ansvarsfullt sätt, och hur vi låter våra kärnvärden Respekt, Högklassighet och Ansvar guida oss i allt vi gör, säger Ulf Söderström, affärsutvecklings- och strategichef på SCA med ansvar för koncernens hållbarhetsarbete. Läs mer på www.ethisphere.com/wme2010. Läs mer om SCAs hållbarhetsarbete på www.sca.com/sustainability, där även koncernens senaste hållbarhetsredovisning finns för nedladdning. Stockholm den 24 mars 2010 För ytterligare information, kontakta gärna Jörgen Olsson, pressekreterare, 08-788 51 29