SCA utser koncernstabschef för forskning och teknik

SCA utser koncernstabschef för forskning och teknik Ole Terland (44) har utsetts till chef för koncernstaben för forskning och teknik inom SCA. Ole Terland är för närvarande divisionschef för SCAs wellpappförpackningar inom SCA Packaging Europe. Dessförinnan var Ole Terland verksam som chef för SCAs pappersbruk i Laakirchen, Österrike. Terland är teknologie licentiat och hans huvuduppgift blir att stärka och utveckla koncernens synergier inom forsknings- och teknikområdet. Ole Terland kommer att vara baserad vid SCAs huvudkontor i Stockholm och tillträder sin nya tjänst den 1 juli 2003. Stockholm den 28 mars 2003 SVENSKA CELLULOSA AKTIEBOLAGET SCA (publ) Communications and Investor Relations För mer information, kontakta gärna: Jan Åström, VD och koncernchef. Telefon: 070-586 07 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00320/wkr0002.pdf