SCA säljer andel i tyskt plastförpackningsföretag

SCA säljer andel i tyskt plastförpackningsföretag SCA har avyttrat sin andel (51%) i det tyska plastförpackningsföretaget Zewathener till den internationella förpacknings- och kontorsproduktsleverantören DS Smith. SCA förvärvade andelen 1995 genom köpet av PWA. Motivet till försäljningen ligger i att Zewatheners verksamhet inte på ett naturligt sätt kan integreras i SCAs förpackningsverksamhet. Zewathener har en årlig omsättning på 22 miljoner euro. Realisationsvinsten från försäljningen, cirka 90 miljoner kronor kommer att inkluderas i förpackningsverksamhetens resultat för tredje kvartalet 2002. Stockholm den 16 juli 2002 SVENSKA CELLULOSA AKTIEBOLAGET SCA (publ) Communications and Investor Relations För ytterligare information, kontakta gärna: Jan Åström, VD och Koncernchef. Tel 08-788 51 25 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/16/20020716BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/16/20020716BIT00190/wkr0002.pdf