SCA branschledare i Dow Jones hållbarhetsindex

• Pressmeddelande

Det ledande globala hygien- och skogsindustriföretaget SCA har inkluderats i Dow Jones Sustainability Indices, ett av världens mest prestigefyllda hållbarhetsindex. SCA har kvalificerat sig till både Dow Jones Sustainability World Index och Dow Jones Sustainability Europe Index och dessutom utnämnts till branschledare inom sektorn för Household Products.

SCA fick speciellt höga betyg inom områdena varumärkesarbete, innovation, miljöledningssystem, samt miljö- och social rapportering.

-       Vi är stolta över att SCA uppmärksammas internationellt för insatser som främjar en långsiktigt hållbar utveckling. Vårt hållbarhetsarbete är väl integrerat i verksamheten och en viktig byggsten i SCAs strategi för lönsam tillväxt, varumärkesbyggande och värdeskapande, säger Magnus Groth, vd och koncernchef, SCA.

Företagen som finns med i de olika Dow Jones hållbarhetsindexen utvärderas enligt vissa ekonomiska, miljömässiga och sociala parametrar. För mer information, se www.sustainability-indices.com.

Karl Stoltz, Media Relations Manager 08 788 51 55
Marita Sander, Communications Director  Sustainability, 08 788 52 46