Antagandet av SCAs bindande bud följer en privatisering av Everbeauty i enlighet med taiwanesisk lagstiftning. Som ett resultat har ett försäljnings- och köpeavtal undertecknats av SCA och säljarna.

Pressmeddelande:

Den 25 februari 2012 tillkännagavs att SCA hade lagt ett bindande bud på att förvärva Everbeauty, ett ledande asiatiskt företag inom personliga hygienprodukter med försäljning i Kina, Taiwan och Sydostasien. Bolaget tillverkar och marknadsför barnblöjor och inkontinensskydd med starka varumärken som Dr P för inkontinensskydd och Sealer för barnblöjor.

Efter undertecknandet av försäljnings- och köpeavtalet av parterna fortsätter processen mot att slutföra förvärvet, inklusive godkännanden från relevanta myndigheter i Taiwan. Affären förväntas kunna slutföras under sommaren 2012.

Stockholm den 27 mars 2012

För ytterligare information, kontakta gärna:

Johan Karlsson, chef investerarrelationer, 08-788 51 30

Pär Altan, chef medierelationer, 08-788 52 37

Första pressmeddelandet om förvärvet:

Notera: Informationen är sådan som SCA ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 mars 2012, klockan 09.00 CET.

Bifogad fil: wkr0001.pdf