SCA stärker sina kund- och konsumentvarumärken globalt

Det ledande globala hygien- och skogsindustriföretaget SCA, kommer att från och med den 1 juli 2014 stärka sin redan starka portfölj av kund- och konsumentvarumärken globalt med bolagets SCA-logotyp.

Efter införandet av den starkare och tydligare företagslogotypen i mars 2013, möter nu SCA den stadigt växande efterfrågan från konsumenter att veta var och hur produkter är tillverkade genom att positionera SCAs varumärke tillsammans med sina kund- och konsumentvarumärken i alla produktkategorier, varumärken och marknader globalt.

-       SCA är ett företag med ett unikt arv, och en rad starka kund- och konsumentvarumärken som gör skillnad för miljontals människor runt om i världen, samt en prisbelönt hållbarhetsprofil och fokus framåt. Genom att ta en framträdande och synlig plats bredvid företagets kund- och konsumentvarumärken i alla tryckta annonser och TV-reklam, syftar SCA till att ytterligare stärka medvetenheten och uppfattningen av SCA som ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag och som ett solitt och pålitligt varumärke, säger Jan Johansson, VD och koncernchef, SCA.

Se video av hur kopplingen kan se ut.

-       Vår ambition är att öka medvetenheten och uppfattningen om SCA. Genom att koppla ihop SCA och våra kund- och konsumentvarumärken blir informationen till våra intressenter ännu tydligare. En viktig plattform att bygga varumärket SCA är Team SCAs deltagande i Volvo Ocean Race med en helt kvinnlig besättning. Detta stärker uppfattningen om SCA och våra varumärken såsom TENA, Tork, Lotus, Libresse, Tempo och Libero ytterligare, säger Joséphine Edwall-Björklund, Senior Vice President, Group Function Communications, SCA.

Boo Ehlin, presschef, +46 8 788 51 36