- Charlotte och Anna är två fantastiska personer och idrottare, säger Ulf Larsson, vd i SCA. De kommer att medverka i interna aktiviteter och i vår marknadsföring, såväl av våra produkter och tjänster som av SCA i sin helhet.

- Vi är ett norrländskt skogsbolag med kunder över hela världen. Vi vill prestera goda resultat på alla områden och vi vill utmana oss själva och ta oss an tuffa odds. Charlotte och Anna visar prov på precis de egenskaper och den attityd som vi vill ska genomsyra hela SCAs verksamhet, säger Ulf Larsson.

Charlotte Kalla laddar just nu upp inför tävlingarna i Sydkorea.
- Skogen är mitt kontor och det är här jag genomför jag mina viktiga förberedelser. Jag är stolt över mitt ursprung och jag tillbringar gärna tid i skogen mellan de tuffa träningspassen, här hämtar jag energi. Långsiktighet och hållbarhet är viktigt för mig i min satsning och det är med stor stolthet jag inleder samarbetet med SCA, ett företag som delar mina värderingar. Jag vill att framtidens generationer ska få chansen att upptäcka vilken skattkista av möjligheter som skogen är och även de fantastiska årstidsväxlingar som vi har i Sverige.

Anna Holmlund arbetar varje dag med sin rehabilitering efter hennes svåra olycka i vintras. Gång på gång har hon gjort läkarna häpna med sina framsteg.
- Jag har vuxit upp med SCA som en stor arbetsgivare och ett viktigt företag i min hembygd. Det är roligt att SCA tror på mig. Om det är tjurighet som SCA vill få del av, så ska jag visa hur man gör.

Pressbild: https://imagevault.sca.com/shares/roos0noo4m

Bildtext: Den 14 oktober 2017 invigda Charlotte Kalla och Anna Holmlund tillsammans Alnö Skidklubbs handikappanpassade skidanläggning.
Foto: Jonas Lindkvist

Björn Lyngfelt, SCA.